20131219

Funderingar

Har egentligen ingenting viktigt att skriva, men känner bara ett behov av att skriva av mig lite.
Får typ prestationsångest över att jag måste vara pk i den här bloggen och typ skriva saker som handlar om feminism. I min andra blogg kan jag ju bara häva ur mig allt jag tänker på, och ibland blir det lite fel eftersom jag skriver i stundens hetta.
Nåväl.

Det jag har på agendan idag är väl mest att jag:

1. Blivit kallad Solanas som ett skällsord av en gammal vän (ej vänner längre alltså). Blev lite ledsen, samma som jag blir ledsen om någon kallar någon för fitta eller bög. Varken Solanas, bög eller fitta ska förknippas med någonting dåligt!

2. Jag har kollat upp lite roller derby-lag men de har uttagningar och jag har inte råd med några snygga roller skates så jag kan nog inte vara med ändå. Vågar verkligen inte gå på en uttagning, kommer bara faila *dålig självkänsla*. Önskar att det fanns något nybörjarlag jag kunde börja i där alla är välkomna.

3. Vill ha pepptips nu när det är så mörkt och deppigt. Har slutat med mina medc, och det var väl kanske inte rätt tidpunkt på året att göra det. Försöker knapra dvitamin, lyssna på pinsam peppig musik, typ Aaron Carter och One Direction, äta mat som en blir glad av, bada badkar, mysa med värmekudden och se på roliga filmer men jag bara grinar och grinar. Lyckades inte ens ta mig till terapin plus orkarde inte ens ringa och säga att jag inte pallade komma. Vad brukar ni göra när det är extra mycket ångest i luften?
Filmtips? Musiktips? Bloggar? Allt sökes!!

4. Köpte en bok om Frida Kahlo och insåg att hon fyller år på samma dag som mig <333 Dagens pepp.

5. Behöver en ny fickkalender för 2014. Vad har ni för kalendrar? Har ni några bra/snygga/roliga att tipsa om? Har haft hallongrottans seriekalender det här året och den var skitnice, dock lite lite plats att skriva på så någon större vore fett!

Tusen frågor inga svar. Vill bli kompis med er! Hejdå.

Inga kommentarer: