20131203

Hej igen mina fina snippys och snoppys!


Hej! Förlåt, den här bloggen har jag helt glömt bord. Hade fått en del kommentarer som jag inte heller hunnit svara på, ber så himla mycket om ursäkt!

Det var någon som undrade hur en tatuerar sig med nål hemma.
Det är busenkelt, här följer en beskrivning:

  1. Köp vanliga synålar i den tjocklek du vill ha (köpte ett pack med 5 st och hittade en som kändes bra).
  2. Koka nålen så att den blir steril.
  3. Ta en tråd, jag använde en bomullstråd som var ganska tunn, typ broderitråd? och vira runt nålen tills det är ca 1,5mm kvar av nålspetsen. Knyt!
  4. Använd dig av ett bläck som heter indian ink. Det finns i många olika märken och finns att köpa på tex. In-ex i Göteborg. Det som är skillnaden på det och vanligt bläck är att indian ink inte är giftigt på samma sätt som vanligt bläck.
  5. Tvätta ytan där du ska tatuera och använd gärna alkogel.
  6.  Doppa nålen i bläcket och stick nålen där du vill att bläcket ska fastna. Du kommer att behöva sticka på samma ställe rätt många gånger och det gäller att göra det nog djupt. För mig gick det bättre att först sticka, och sedan rispa (om du ska ha raka streck). Tvätta med blött papper med jämna mellanrum så att du ser var bläcket har fäst.
  7. När du är färdig så smörjer du in med vaselin och packeterar med plastfolie. Låt vara i ca. 8 timmar, tvätta med parfymfri tvål och smörj med helosan eller bepanthen tills du känner att skorpan har läkt ordentligt. (Ca. 1-2 veckor om den inte är stor!)
En annan fråga var om min gamla blogg som jag stängde.
Hade haft den bloggen i flera år och det stod väl rätt mycket saker där som jag inte längre stod för, därför kände jag att jag behövde starta en ny.
Om du kommenterar med namn här nere så kan du få den nya adressen!

Inga kommentarer: